Lid van Hellas? Dan kan je hier inloggen:
Voornaam:
Achternaam:
Inloggen als:
Wachtwoord:

Hulp nodig met inloggen?

Er zijn 6 bezoekers online

www.dicode.nl

Je bent jong en atletiek lijkt je wel wat? Dan ben je aan het goede adres!

Binnen de atletiek zijn er veel onderdelen. De onderdelen zijn onderverdeeld in hardlopen, springen en werpen. Binnen deze hoofdgroepen zijn er weer subgroepen.
Hardlopen bestaat uit de sprint (100 meter zo hard als je kan rennen), de horden (hetzelfde als de sprint, maar dan met horden ertussen) en de lange afstand (600/800/1000/1500 meter).
Het springen bestaat voor jonge kinderen uit hoogspringen en verspringen. Als je wat ouder bent komt daar polsstokhoogspringen en hinkstapspringen bij.
Het werpen bestaat voor jonge kinderen uit balwerpen en kogelstoten. Als je ouder wordt ga je speerwerpen in plaats van balwerpen, daarnaast kan je ook nog kogelstoten, discuswerpen en kogelslingeren.

Bij atletiek maakt je gebruik van alle delen van het lichaam. Het is een heel veelzijdige en individuele sport. Je bent dus niet afhankelijk van anderen. Als jij hard traint, wordt dat direct beloont op de wedstrijden. Het leuke is dat je traint met jongens en meisjes van je eigen leeftijd. Als je ouder bent en je weet welke onderdelen je leuk vindt, kun je jezelf gaan specialiseren in dat onderdeel.

Als atletiek je aanspreekt kan je een maand lang (4x) gratis meetrainen op de verschillende locaties.
Trainingen zijn op:
Maandag: Amaliapark
Dinsdag: Maarschalkerweerd
Woensdag: Houten
Donderdag: Overvecht

Trainingen zijn in de avond en beginnen afhankelijk van de leeftijdscategorie vaak om 17.00uur of 18.00uur. Onder de button trainingen vind je het volledige trainingsschema.

Proeflessen
Wil jij een paar proeflessen volgen om te kijken of atletiek de sport voor jou is? Klik dan als je in Houten woont hier en als je ergens anders woont hier om een mail te sturen met het verzoek te komen meetrainen (laat even weten of je wilt trainen op maandag - Leidsche Rijn, dinsdag - Maarschalkerweerd, of donderdag - Overvecht en wat je geboortedatum is) en je krijgt van ons per mail te horen of, en wanneer, je kunt komen trainen. Let op, het kan zijn dat er voor een aantalgroepen een wachtlijst is maar dat krijg je dan ook te horen.

De trainers van Hellas zijn op de atletiekbaan te herkennen aan hun trainers outfit.
Wat is belangrijk bij de eerste training?
- Stevige gymschoenen
- Sport kleren (in de winter lange kleding)
- Goede zin!

Als je daarna echt lid wilt worden van Hellas, dan kan dat door het invullen van dit aanmeldingsformulier. Hierin vind je ook alle informatie over de contributie en overige voorwaarden.

Naast deelname aan trainingen verwachten we van je dat je meedoet aan de door Hellas georganiseerde wedstijden (4 per jaar) en de competitiewedstrijden (3 keer per jaar).
Van je ouders verwachten we hulp bij jureren, organisatie van wedstrijden of andere vrijwilligersactiviteiten binnen de vereniging.

powered by marcplatenkamp.nl
Disclaimer